عالم محتاج به نفثات روح القدس است
حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان

 عالم محتاج به نفثات روح القدس است

دوازدهمین تعلیم از تعالیم حسینعلی نوری، این است که عالم وجود محتاج به نفثات روح القدس می‏باشد، یعنی جهان بشری همیشه نیازمند فیض الهی یا نفثات روح القدس است تا سبب بروز کمالات انسانی در جامعه بشری گردد. 
در این رابطه عباس افندی می‏گوید:
 

«تعلیم دوازدهم حضرت بهاءالله (حسینعلی نوری) آن که عالم انسانی به قوای عقلیه و قوای مادیه ترقی نکند، بلکه به جهت ترقی صوری و معنوی و سعادت فوق‏العاده انسانی، نفثات (الهام) روح القدس لازم است و باید قوه الهیه یعنی روح القدس تاکید کند و توفیق بخشد تا آنکه هیئت بشر ترقیات فوق‏العاده نمود به درجه کمال برسد، زیرا جسم انسان محتاج به قوای مادیه است ولی روح انسان محتاج به نفثات روح القدس است و اگر تاییدات روح القدس نبود، عالم انسانی خاموش می‏شد و نفوس انسانی مرده بود.» " 1 ".
 

بهائیان مدعی‏اند که تمدن کنونی جهان فاقد این الهامات الهی است و از آن در رنج است، به این ترتیب که:
 

«علوم و فنون عصریه که خود را از تصرفات آفاقیه این امر اعظم است، چون از روح الهی محرم مانده جسمی بی‏جان گشته و رو به تجزیه و متلاشی نهاده.
 

رسوم موهون و عقاید بالیه مستولیه ادیان عتیقه که به افکار دینیه بشریه و امیال اهل هوس ممزج و ملوث گردیده، جهانیان را به کلی از مبادی معنویه روحانیه دور ساخته و مغرور و مرعوب و محکوم تمدنی نموده که اساسش صرفا بر موازین مادی
 
استوار است و از تایید نفثات روح القدس محروم و بر کنار.» " 1 ". 
بر طبق همین اصل، در عصر حاضر، فیض الهی فقط از طریق موسسات و تشکیلات اداری بهائیان متبلور می‏شود و «مسئولین و رهبران فعلی تشکیلات جهانی بهائیت، از خطا مصون و ملهم به الهامات ربانی هستند» " 2 ".
 

به عبارت دیگر، رهبران فعلی بهائیان (هیئت 9 نفره بیت العدل واقع در حیفای اسرائیل)، معصوم و مصون از خطا هستند و احکامی که صادر می‏کنند، در آن هیچ اشتباهی رخ نمی‏دهد و هیچ بهائی حق اعتراض ندارد!! " 3 ".

نقد اصل عالم محتاج به نفثات روح القدس


این اصل، نیز مانند سایر اصول گذشته هیچ مطلب جدید و نو ظهوری در خود ندارد.زیرا اسلام به عنوان آخرین دین در اکثر آیات قرآن مجید و یا روایات معصومین به آن صریحا، اشراه نموده است. همچنین در خصوص مصون از خطا بودن بیت العدل و این که فیض الهی تنها از طریق این تشکیلات به مردم افاضه می‏شود، مسئله قابل بحثی است که پس از بررسی آیات و روایات به آن پرداخته خواهد شد.
 

قرآن مجید در آیات بی‏شماری نیز جهان مادی به نفثات الهی را مورد اشاره قرار داده که به چند مورد آن به طور اختصار و به شرح ذیل بسنده می‏کنیم: «الا بذکر الله تطمئن القلوب " 4 " یعنی: تنها با ذکر الهی است که دل‏ها آرامش می‏یابد.
 

«ان من شی‏ء الا یسبح بحمده و لکن لا نفقهون تسبیهم» " 5 " یعنی: همانا موجودی نیست در عالم جز آن که ذکرش ستایش اوست ولیکن شما ستایش آن‏ها را نمی‏فهمیدید. «ربنا الذی اعطی کل شی خلقه، ثم هدی» " 6 ".
 

یعنی: خدای ما آن کسی است که همه موجودات عالم را نعمت وجود بخشیده و سپس
 
به راه کمالش هدایت کرده است. 
«الا الی الله تصیر الامور» " 1 " یعنی: همانا به سوی خدا اشیاء صیرورت می‏یابند. «الا ربک منتهی‏ها " 2 " یعنی: پایان آن‏ها به سوی پروردگار است. هیچ چیز نیست، مگر آن که خزانه و اصل‏ها و معدن‏های آن نزد ماست و ما از آن‏ها فرو نمی‏آوریم مگر به اندازه معین» " 3 ".
 

در روایات و احادیث معصومین علیهم‏السلام نیز به موضوع نیاز عالم مادی به فیض معنوی، پرداخته شده که، دو نمونه از آن‏ها در این جا آورده می‏شود: «طوبی لمن عشق العباده و عانقها» " 4 " یعنی: خوشا به حال افرادی که به عبادت عشق می‏ورزند و آن را در آغوش می‏گیرند. در دعای کمیل می‏خوانید «و اجعل قلبی بحبک متیما» یعنی: دلم را از عشق و محبت خود بی‏تاب گردان.
 

خوانندگان عزیز توجه فرمودند که موضوع اصل دوازدهم از اصول اعتقادات بهائیت، در آخرین دین الهی یعنی اسلام و نقل قولهای جانشینان پیامبر اکرم، ائمه هدی در صدها سال پیش از تأسیس این فرقه وجود داشنه و نمی‏تواند عنوان بدیع و جدید به خود اختصاص دهد. حتی قرن‏ها پیش از اسلام نیز توسط سایر پیامبران این موضوع مطرح و یکی از چالش‏های آنان با ستمکاران و معاندین بوده است.
 

 



نظرات شما عزیزان:

زهرا
ساعت9:26---7 مرداد 1392
سلام
اگر امکان دارد اصول دوازده گانه بهائیت به همراه مطالب را برایم ارسال کنید برای پایان نامه سطح2 لازم دارم. لطفا هر چه سرعتر.
با تشکر


زهرا
ساعت9:25---7 مرداد 1392
سلام
اگر امکان دارد اصول دوازده گانه بهائیت به همراه مطالب را برایم ارسال کنید برای پایان نامه سطح2 لازم دارم. لطفا هر چه سرعتر.
با تشکر


رضا
ساعت12:54---7 بهمن 1391
سلام بزرگوار خدا قوت
اگر لطف بفرمایید منابع را در خصوص اصول 12 گانه بهایت را برایمان ارسال نمایید ممون میشم


رضا
ساعت12:54---7 بهمن 1391
سلام بزرگوار خدا قوت
اگر لطف بفرمایید منابع را در خصوص اصول 12 گانه بهایت را برایمان ارسال نمایید ممون میشم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 123
بازدید کل : 125125
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1